דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשבי שכר- מי צריך את המקצוע הזה ? 

מאת    [ 10/07/2013 ]

מילים במאמר: 460   [ נצפה 2285 פעמים ]

הקורס להכשרת חשבי שכר נעשה קורס מבוקש בשנים האחרונות, עקב השינויים שנערכו בחוקי המס אשר הפכו את תלושי השכר למורכבים יותר מאי פעם. מכיוון שתלושי השכר מחויבים על פי החוק להכיל חישובים מורכבים כגון ימי חופשה, זיכויים, אחזקת רכב, קופות גמל ועוד, כל ארגון אשר מנפיק תלושי שכר זקוק לאנשי מקצוע אשר זו תחום התמחותם. לכך תוסיפו את מורכבות שוק העבודה בו עובדים נעים בין מקומות עבודה תדיר כמו גם שינויים במבנה העסקה ותקבלו מקצוע מורכב הן מבחינת השליטה בחוק והן מבחינה חישובית.

לכן, על אף שבעבר ניתן היה להסתפק בתלוש אשר מופק על ידי מנהל/ת החשבונות באופן אוטומטי כיום יש צורך בהתמקצעות נקודתית לעניין השכר כדי לוודא כי מוחלים לטובת העובד כל התנאים החוקים בתלוש השכר וכן כי העובד עומד במלוא חובותיו במס. מסיבה זו, אנשי מקצוע רבים אשר עוסקים בהנהלת חשבונות בוחרים להתמקצע גם בתחום זה, אך יש לציין שאין צורך בהכשרה מוקדמת וחשב שכר יכול להיות מקצוע העומד בפני עצמו, כאשר מדובר בארגונים גדולים.

קורס חשבי שכר עומד בפני עצמו ואינו מצריך רקע מקדים, למעשה הוא יכול להיות בתחילת הקריירה שלכם בתחום הנהלת החשבונות למרות שרוב באי הקורס הינו אנשי מקצוע. באופן כללי לימודי הנהלת חשבונות עבור כבר מזמן מתפקיד פקידותי אל מקצוע מרוכב הדורש התמחויות חוזרות ונשנות כמו גם עדכונים מקצועיים באופן מתמיד.

מה כולל קורס חשבי שכר?  ברוב מוסדות הלימוד הקורס אורך כארבע חודשים במפגש שבועי של כ 4 שעות – כ 40 שעות לימוד אקדמיות – בהם יקבל  הסטודנט הכשרה מלאה בתחום המיסוי, חוקי שכר, חוקי תשלומים ועוד. כמו כן ילמד הסטודנט לעבד את תלוש השכר בפועל ולהגישו לעובד. מטרת הקורס להכין את הבוגרים למבחני ההסמכה הרשמיים כדי שיוכלו לקבל תעודת מקצוע כפי שנדרש בשוק העבודה.

הקורס  מכסה מגוון נושאים בתחום המיסוי, חשבונאות ודיני ממון: רכיבי שכר – ברוטו נטו, ניכויים,קופות גמל, קרנות השתלמות, ביטוח מנהלים, השתלמויות בדיני עבודה, הכרה ומילוי טפסים שונים. המטרה להפוך את כתיבת תלוש השכר למקצועי. מעסיקים רבים לא מודעים לחובות החוקיות החלות עליהם בזכויות העובד. גם מעסיקים קטנים אשר מעסיקים עודבים בודדים בלבד מחוייבים לחוק למרות שלרוב הם פועלים בהסכמים אישים המבוססים על אמון. תפקידו של חשב השכר היא להסדיר את הפן חוקי של ההעסקה בשכר, לבטל כל הסכם אישי ולהתאימו לחוק, מכיוון שבבתי המשפט המעסיק לרוב יפסיד לעובד (פרט למקרים של  גניבה או פגיעה מוחשית בעסק). כלומר, נוכחותו של חשב שכר יכולה להיות קריטית לעסק.

ההכשרה המקצועית כחשב/ת שכר מיועדת לכל מי שרוצה להשתלב בתחום הנהלת החשבונות על סוגיה, אך בעיקר מיועד למנהלי חשבונות ופקידי שכר המעוניינים להעמיק את הידע במקצוע. בסיום הקורס תינתן תעודת מוסמך מהמוסד בו בוצעו הלימודים.

לאחר צבירה של מספר חודשי ניסיון יכולים חשבי השכר לצאת לקורס חשב שכר בכיר ולעבור לארגונים גדולים יותר או לתת להם שירות. זהו מקצוע סולידי ומשתלם לעובדים בעלי יכולת ארגון, אמינות, ובעלי ראש מתמטי ואוריינטציה פיננסית.

efind - אינדקס מידע ועסקים בישראל המכיל אינפורמציה מגוונת על תחומים רבים בישראל - אינדקס עסקים, טיפים , משחקים, מידע על סרטים, מאמרים וכוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב